Holstebro Kommune

NemHandel – Information til leverandører

subpage-img

NemHandel

Det er et krav, at din virksomhed fakturerer alle offentlige myndigheder via NemHandel, hvor fakturaen sendes direkte over internettet. Det er gratis og nemt. Herunder kan du læse nærmere om hvilke muligheder der er for NemHandel. 

Sådan bliver du klar til NemHandel

Du kan gratis sende fakturaer ved hjælp af NemHandel til alle offentlige myndigheder og institutioner. Hvis du ikke allerede er i gang med at sende NemHandelsfakturaer til dine kunder i det offentlige, er der 4 muligheder for at sende elektroniske fakturaer:

Økonomisystem

Kan dit økonomisystem både skabe og sende Nemhandel-fakturaer ?

  • Du er allerede klar til Nemhandel. Spørg din systemleverandør.

 Økonomisystem  + Nemhandel-programmet

Kan dit økonomisystem skabe, men ikke sende Nemhandel-fakturaer ? 

  • Du kan bruge Nemhandel-programmet til at sende med. Når dit økonomisystem har skabt en Nemhandel-faktura, sørger Nemhandel-programmet for, at den bliver afsendt. Få din leverandør af økonomisystemet til at hjælpe dig i gang.

Nemhandel-fakturablanketten

Kan dit økonomisystem ikke skabe Nemhandel-fakturaer, eller har du ikke et egentligt økonomisystem ? 

  • Brug den elektroniske Nemhandel-fakturablanket på www.virk.dk. Fakturablanketten kan kun bruges ved e-handel med den offentlige sektor.

Betalingsløsning

Foretrækker du en samlet serviceløsning ? 

  • Der findes firmaer, som tilbyder fakturaservice eller komplette økonomiløsninger, hvor du kan bruge Nemhandel mod betaling.

Bruger du i dag VANS nettet

Bruger du i dag VANS nettet til at sende dine fakturaer til det offentlige, skal du kontakte din VANS udbyder og lave en aftale om, at de sender den videre ind igennem Nemhandel til din offentlige modtager.

Anvender du i dag Læsind-service

Hvis du som virksomhed i dag benytter dig af læsind-bureau – skal du være opmærksom på, at der bliver stillet større krav til de fakturaer du fremsender. Kontakt dit læsind-bureau for at høre nærmere om kravene.