Holstebro Kommune

Sådan tilmelder du dig Digital Post

subpage-img

Du kan tilmelde dig Digital Post på to måder - via borger.dk eller via e-Boks. Uanset, hvilken af de to du vælger, får du en digital postkasse, hvor du nemt og sikkert kan sende og modtage post.

Digital post på borger.dk

  • Gå ind på www.borger.dk og klik på ”Post” øverst på siden. 
  • Log på med din NemID (har du ikke en NemID, kan du bestille den på www.nemid.nu) 
  • Læs den korte introtekst og klik på ”Få en postkasse”. 
  • Læs og acceptér vilkårene og klik på ”Næste”. 
  • Skriv dit navn og din e-mail-adresse og klik på ”Næste”. 
  • Skriv dit mobilnummer – ikke obligatorisk, men anbefales – og klik på ”Næste”. 
  • Har du i forvejen en e-boks, kan du vælge at se post fra private virksomheder i din nye digitale postkasse på borger.dk. Hvis du ikke vælger denne mulighed, kan du kun se post fra offentlige myndigheder i din nye digitale postkasse på borger.dk. 
  • Klik på ”Godkend”. 
  • Nu har du oprettet din digitale postkasse på borger.dk. 

Digital post på e-boks.dk

Hvis du i forvejen har en e-boks, kan du vælge at sende og modtage post fra offentlige myndigheder i denne.

Måske har du allerede gjort det – ellers gør du det sådan her:

  • Gå ind på www.e-boks.dk. 
  • Log på med din NemID. 
  • Klik på ”Tilmeld alle offentlige myndigheder” på forsiden. 
  • Nu kan du sende og modtage post fra offentlige myndigheder på din e-boks.