Borgerservice og Ydelsescentret

Opdateret 23. marts 2020

Borgerservice

Borgerservice er som følge af tiltagene mod COVID-19 bemandet af et nødberedskab.

Er du borger med uopsættelige behov for hjælp til betjening af NemID og hjælp til ansøgninger om ydelser gennem Udbetaling Danmark, kan du ringe til Holstebro Kommunes hovednummer 9611 7500 for hjælp.

Hvis der er behov for, at du skal møde personligt op i Borgerservice, aftales der et tidspunkt for, hvornår du skal møde ind. Døren til Rådhuset og Borgerservice er låst, og du skal blot vente på, at der kommer en medarbejder og henter dig.

Vi gør opmærksom på, at vi kun betjener funktioner, som er akutte og uopsættelige. Det betyder, at du som borger ikke kan forvente personlig betjening til andet end det, der fremgår øverst på siden.

NemID og digital post

Det er vigtigt, at du kan tilgå din digitale postkasse. Selvom mange myndigheder er hjemsendt eller lukket, så bliver der stadig sendt post ud fra eks. sundhedsvæsnet om blodprøvesvar eller aflyste operationer. Det er derfor en akut situation, hvis du ikke kan bruge dit NemID.

Hjælp dig selv ved at hente NemID Nøgleapp'en, inden du løber tør for nøgler på dit nøglekort. Se her, hvordan du bruger app'en eller find anden hjælp til til NemID på dette link. Hvis du har brug for yderligere hjælp, kan du ringe på tlf. 9611 7500.

Pas og kørekort

At få udstedt pas og kørekort/midlertidigt kørekort er ikke som sådan livsnødvendigt, og det forventes derfor ikke at være af akut karakter. Det vurderes at kunne afvente normal åbning og bemanding, når vi står på den anden side af denne specielle situation.

Er du én af de få, for hvem udstedelse af kørekort er livsnødvendigt, så anbefaler vi, at du ringer til 9611 7500 og aftaler, hvordan du videre skal forholde dig.

Kontaktoplysninger til Borgerservice

Send sikker post til kommunen via digital post.

Mailadresse: borgerservice@holstebro.dk 

Telefon: Ring til kommunens hovednummer på tlf. 9611 7500 (vedr. AKUTTE henvendelser) mandag, tirsdag, onsdag og fredag i tidsrummet kl. 8.00 - 14.00 og torsdag fra kl. 8.00 - 17.00.

Ydelsescentret

For dig, der modtager ydelser

Du vil uden ændringer fortsat modtage din nuværende ydelse. Der henstilles derfor til, at du ikke kontakter Ydelsescentret, medmindre

  • der er problemer med udbetaling af din ydelse
  • du flytter til anden kommune
  • du starter i job

Kontaktoplysninger til Ydelsescentret

Send sikker post til kommunen via digital post.

Mailadresse: yk@holstebro.dk 

Telefon: Ring til Ydelsescentrets hovednummer på tlf. 9611 7596 (vedr. ydelser og AKUT økonomisk hjælp) og på tlf. 9611 7595 (vedr. sygedagpenge) alle hverdage i tidsrummet kl. 9.00 - 11.30.

 

keyboard_arrow_up