Jobkonsulent til Jobcenter Holstebro

Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked
  • Print
  • Forstør tekst
I Jobcenter Holstebro arbejder vi målrettet med at udvikle den virksomhedsrettede indsats og med job i fokus iværksætter vi indsatser inden for de områder, der efterspørger arbejdskraft.

Vi søger derfor en dygtig og erfaren jobkonsulent med flair for det opsøgende virksomhedsarbejde, og som er dygtig til at motivere borgere og understøtte deres tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

På Jobcentrets afdeling på Harald Leths vej varetager vi indsatsen for ledige jobparate kandidater

Vil du gerne være med til at gøre en forskel og arbejde i en organisation, hvor udvikling, engagement og kvalitet er i fokus, og vil du gerne være en del af et professionelt miljø med fokus på – og kendskab til virksomhedernes behov og det rigtige match med de ledige kandidaters kvalifikationer, så er du måske vores nye jobkonsulent!

Vi forventer, at du:

  • er nysgerrig og har lyst til at komme ud i de lokale virksomheder
  • kan skabe jobåbninger i virksomhederne og hjælpe ved rekrutteringer til ansættelser
  • er resultatorienteret og serviceorienteret
  • kan arbejde selvstændigt, samtidig med at du kan fungere i et team
  • har kendskab til og/eller interesse for arbejdsmarkedsområdet
  • har datadisciplin, er erfaren It-bruger og har administrativt flair
  • er kreativ og god til at kunne tænke utraditionelt for at hjælpe kandidater i retning mod arbejdsmarkedet
  • kan Vejlede med en coachende tilgang
  • kan bruge egen bil i arbejdstiden.

Dine arbejdsopgaver som Jobkonsulent er blandt andet:

  • at være opsøgende og skabe relationer til lokale virksomheder
  • at være virksomhedernes sparringspartner i form af rådgivning og vejledning
  • støtte virksomhederne i muligheden for rekruttering af arbejdskraft
  • etablering af og opfølgning på kandidater i bl.a. virksomhedspraktik, jobrotation og ansættelse med løntilskud
  • samarbejde med Jobcoach og andre samarbejdspartnere
  • indsats for ledige kandidater for at sikre disse tilknytning til eller fastholdelse på arbejdsmarkedet
  • administrative arbejdsopgaver, herunder brug af It-systemer.

Hos os vil du:

  • indgå i udviklende og sparrende teams
  • få spændende, selvstændige og varierende arbejdsopgaver
  • have kontaktflade – til virksomheder, kandidater og kollegaer
  • være en del af teams og samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer
  • opleve at ingen arbejdsdage er ens, og på trods af travlhed prioriterer vi fleksibilitet.

Løn- og ansættelsesforhold:

Du bliver ansat i Holstebro kommune med tjeneste ved Jobcenter Holstebro, Harald Leths Vej 4, 7500 Holstebro.

Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og aflønningen sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og DS/HK. Der er desuden indgået flexaftale.

Ansættelsesproces:

Ansøgningen med relevante bilag sendes elektronisk via Holstebro kommunes hjemmeside senest den 16. april 2021 kl. 8.00.

Ansættelsessamtalerne forventes gennemført i uge 16 eller uge 17.

Tiltrædelse hurtigst muligt eller senest den 1. juni 2021.

Yderligere oplysninger

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Per Frost på telefon 96 11 39 75.

Deadline for ansøgning

16. april 2021 08:00


Søg stillingen

Medarbejder i Holstebro Kommune

Vi arbejder for, at alle 5.500 ansatte i Holstebro Kommune oplever trivsel og faglig udvikling. Se mere om kommunens værdier, og hvordan det er at være ansat i organisationen på holstebro.dk/arbejdsliv.

Holstebro er en langstrakt kommune med 58.500 indbyggere mellem Vesterhavet og Limfjorden og er Nordvestjyllands kraftcenter for kultur, handel, uddannelse og erhverv.

I Holstebro Kommune har vi Kulturen til forskel. Vi bruger kultur som drivkraft for vækst og udvikling - og til at bygge bro til hinanden. Se mere på flyttilholstebro.dk.

keyboard_arrow_up