Rådgiver til sygedagpenge og jobafklaring

Kultur, Erhverv og Arbejdsmarked
  • Print
  • Forstør tekst
Holstebro Jobcenters sygedagpengeafdeling er i en konstant og spændende udvikling, hvor vi ønsker - på bedste vis - at støtte vores borgere på deres vej tilbage til arbejdsmarkedet – tilpasset deres individuelle skånehensyn.

Vi deltager i et 4-årigt forskningsprojekt med Ålborg Universitet -CUBB- hvor vi bl.a. har fokus på den borgerinddragende samtale, som afsæt til fremtidig praksis.

Vi har mulighed for at invitere en ny medarbejder til at blive en del af holdet.

Vi søger pr. 1. oktober (evt. før) en dygtig og engageret medarbejder i en fast stilling.

Arbejdstid 34-37 timer pr. uge.

Ønsker du et arbejde, der giver mening, hvor der er en stærk holdånd – og hvor balance imellem arbejde og privatliv er prioriteret, så læs endelig videre. For så vil du måske være vores kommende kollega.

Du vil få ansvaret for en sagsstamme på ca. 40 sager +/-.

Du vil som sagsbehandler få eget kontor med de fordele det giver for fordybelse og for planlægning af møder og borgersamtaler, hvor du ikke er afhængig af, at der er ledige mødelokaler. Det giver en værdsat fleksibilitet i planlægningen af arbejdsdagen.

Arbejdsområdet er opfølgning af sygedagpengesager og jobafklaringssager.

Arbejdet omfatter

  • tidlig indsats og arbejdsfastholdelse af sygemeldte og borgere med risiko for sygemelding
  • Rådgivning og vejledning af sygemeldte borgere
  • Opfølgning af sygedagpengesager og iværksættelse af tiltag, der sikrer, at den sygemeldte bevarer tilknytningen til arbejdsmarkedet
  • Forberedelse af sager til fleksjob, ressourceforløb og førtidspension
  • Iværksættelse og opfølgning af jobafklaringsforløb
  • Administrative funktioner i forhold til eget arbejdsområde.

Vi ønsker, at vores nye kollega har administrativt flair, og er i stand til at

  • arbejde struktureret
  • være selvledende og evne selv at tilrettelægge sit arbejde
  • vægte flow i sagerne
  • samarbejde med arbejdsgiverne
  • samarbejde med læger og sundhedssystemet i øvrigt
  • anvende rundbordssamtaler som redskab
  • være coachende og motiverende i mødet med borgerne
  • formulere sig klart og ubesværet – også på skrift.

Vi har et godt arbejdsmiljø i afdelingen, både fagligt og kollegialt, og sætter pris på, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.

Vi tror på, at trivsel er afsættet for godt og effektivt arbejde!

Der er gode muligheder for faglig støtte og vejledning, både fra ledere og erfarne kolleger. Du vil få fast base i en af afdelingens grupper.

Afdelingen består af 5 grupper som varetager ovenstående opgaver – og der vil være mulighed for faglig bistand fra afdelingens 6. gruppe: Gruppen for tidlig indsats. Her er der specialviden i forhold til fastholdelse på arbejdspladsen – trods sygdom.
Desuden er der i afdelingen også et team bestående af jobkonsulenter.

Vi lægger vægt på, at du er relevant uddannet f.eks. som socialrådgiver eller socialformidler og/eller  har anden relevant erfaring.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem KL og DS/HK.

Yderligere oplysninger

Kontakt leder af sygedagpengeafdelingen Margit Dam, tlf. 96 11 38 42 eller mobil 26270829

Frist

Søg stillingen online på Holstebro Kommunes hjemmeside senest onsdag den 17. august 2022 kl. 8.00.

Ansættelsessamtaler vil foregå mandag den 22. august 2022.

 

Deadline for ansøgning

17. august 2022 08:00


Søg stillingen

Medarbejder i Holstebro Kommune

Vi arbejder for, at alle 5.500 ansatte i Holstebro Kommune oplever trivsel og faglig udvikling. Se mere om kommunens værdier, og hvordan det er at være ansat i organisationen på holstebro.dk/arbejdsliv.

Holstebro er en langstrakt kommune med 58.500 indbyggere mellem Vesterhavet og Limfjorden og er Nordvestjyllands kraftcenter for kultur, handel, uddannelse og erhverv.

I Holstebro Kommune har vi Kulturen til forskel. Vi bruger kultur som drivkraft for vækst og udvikling - og til at bygge bro til hinanden. Se mere på flyttilholstebro.dk.

keyboard_arrow_up