Administrativ medarbejder til Visitation Hjemmehjælp og Boliger

Social og Sundhed
Vi søger en administrativ medarbejder gerne med erfaring inden for ældreområdet 30 timer ugentligt til fast stilling med tiltrædelse 1. marts 2020.

Vi søger kollega med administrativ uddannelse og med lyst til og erfaring med at arbejde inden for ældreområdet.

Vi er en udviklingsorienteret afdeling med 10 visitatorer og 2 administrative medarbejdere.

Vi har fokus på høj faglighed i sagsbehandlingen og prioriterer, at borgerne oplever en både faglig og imødekommende Visitation.

Der er en stor grad af selvstændighed i arbejdstilrettelæggelsen samt i det daglige arbejde, der er en stor grad af selvstændigheden i det daglige arbejde.

Visitation Hjemmehjælp og Boliger er distriktsopdelt, hvorved kendskab til borgerne er omfattende, men det er et fælles ansvar, at opgaverne i hverdagen fuldføres.

Vi har en travl og omskiftelig arbejdsdag med mange spændende og udfordrende opgaver, hvor arbejdsmiljø, fællesskab og humor er vigtige elementer.

Visitationen, Hjemmehjælp og Bolig`s kerneopgaver
  • Visitationen bevilliger personlig pleje og praktisk hjælp til borgere med funktionsnedsættelse og varetager koordination med Midlertidigt ophold/hospitaler ved udskrivelser.
  • Visitationen bevilliger til kommunens pleje - og ældreboliger samt midlertidige ophold.
  • Visitatoren har dagligt telefontid, hvor borgere, pårørende og samarbejdspartnere kan ringe.
  • Visitationen forestår årligt Tilsyn af § 83 ydelser hos den kommunale og de godkendte private leverandører samt Tilsyn i kommunens plejeboliger. Endvidere har vi visitation til ledsagelse, BPS ordninger, madordninger og afløsning.
  • Visitationen prioriterer at have et tæt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger omkring fælles borgere.

Administrativ medarbejders kerneopgaver
  • Rådgive borger, pårørende og samarbejdspartner omkring boligansøgninger og om tilbud til ældre-og plejeboliger i Holstebro Kommune.
  • Anvise ældre- og plejeboliger i Holstebro kommune ud fra afgørelser foretaget af visitatorerne.
  • Koordinerende opgaver i forbindelse med anvisning til plejebolig.
  • Administrative opgaver omkring kontrakt til borger og boligselskab.
  • Administrative opgaver omkring refusionsborgere.
  • Udarbejdelse af statistik til Social- og Sundhedsudvalget.
  • Støtte særlige sårbare borgere pædagogisk og administrativt med flytning til ældre- og plejebolig.
  • Aftale og administrere ”Planlagte ophold” på plejebolig med pårørende og plejeboligen.
  • Administrative opgaver bl.a. i forbindelse med ”Post til døren”, Omsorgstandplejen og telefonpasning.

Forventninger til dig. Vi
  • lægger vægt på, at du arbejder systematisk, struktureret og selvstændigt planlægger dine arbejdsopgaver på en hensigtsmæssig måde. Det er vigtigt, at du påtager dig myndighedsrollen og har modet til at være i en myndighedsfunktion.
  • lægger vægt på, at du har gode IT kompetencer, gerne kenskab til SBSYS, KMD Nexus, ØS og Excel og AS 2007.
  • lægger særlig vægt på, at du evner at arbejde borgerinddragende og se værdien i at inddrage borger, pårørende og samarbejdspartnere i visitationsarbejdet. Du skal kunne arbejde selvstændigt men tillige være en holdspiller, der kan bidrage til udvikling af Visitationen og organisationen.
  • lægger stor vægt på dine kommunikative evner – mundtligt og skriftligt - og forventer, at du kan håndtere komplicerede samtaler med respekt, lydhørhed og empati.

Endvidere forventer vi, at du
  • ser borgerne og pårørende som aktive medspillere og selv evner at være en aktiv medspiller
  • kan bevare overblik, dømmekraft og beslutningsevne i en meget travl og foranderlig dagligdag
  • kan reflektere over din egen, såvel som andres praksis
  • er positiv, fleksibel og rummelig
  • har kørekort.

Vi kan tilbyde
  • et selvstændigt arbejdsområde med mange forskelligartede opgaver
  • tæt faglig sparring med kollegaer såvel som leder
  • et hjælpsomt og humoristisk fællesskab
  • en travl hverdag med plads til nye initiativer og gode ideer.

Løn og ansættelse
Efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
17. januar 2020 kl 8.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 22. januar 2020.

For yderligere oplysninger
Kontakt sektionsleder Birgitte Borg, telefon 96 11 49 01 eller mobil 22 72 99 70.

Deadline for ansøgning

17. januar 2020 10:00


Søg stillingen

Medarbejder i Holstebro Kommune

Vi arbejder for, at alle 5.500 ansatte i Holstebro Kommune oplever trivsel og faglig udvikling. Se mere om kommunens værdier, og hvordan det er at være ansat i organisationen på holstebro.dk/arbejdsliv.

Holstebro er en langstrakt kommune med 58.500 indbyggere mellem Vesterhavet og Limfjorden og er Nordvestjyllands kraftcenter for kultur, handel, uddannelse og erhverv.

I Holstebro Kommune har vi Kulturen til forskel. Vi bruger kultur som drivkraft for vækst og udvikling - og til at bygge bro til hinanden.

keyboard_arrow_up