Økonomikonsulent til Børn og Unge området

Børn og Unge
  • Print
  • Forstør tekst
Børn og Unge søger snarest muligt en dygtig økonomikonsulent.

Motiveres du af sikker drift og har flair for tal og økonomi? Så er du måske vores nye kollega i Økonomi og Analyseteamet i Børn & Unge afdelingen.

Som økonomikonsulent med fokus på det centrale område, vil du have en afgørende rolle i forhold til at sikre god økonomistyring igennem daglig drift. I samarbejde med teamet vil du også blive inddraget i analysearbejde op mod chefgruppen og det politiske udvalg.

Dine opgaver vil blandt andet være
  • Løse opgaver af administrativ og driftsmæssig karakter
  • Løbende økonomiopfølgning på området
  • Udarbejdelse og evaluering af fx elevtalsopgørelse og tildelingsmodeller
  • Foretage udtræk fra fagsystemer, udarbejdelse af analyser og udvikling af ledelsesinformation
  • Sparring med teamleder og chefgruppen omkring økonomistyring og tiltag
  • Foruden dette forventes du, på lige fod med dine kolleger i teamet, at tage del i at nå i mål med den samlede opgaveportefølje. Herunder forventes særligt din indsigt i driftsøkonomi og budgetstyring at komme i spil.

Vi forventer, du
  • har flair for tal og økonomi
  • evner at videreformidle økonomi på flere niveauer
  • har lyst til at arbejde med udvikling af ledelsesinformation
  • Er nysgerrig og innovativ
  • kan prioritere mellem mange forskelligartede opgaver
  • arbejder struktureret, effektivt og selvstændigt, og samtidig er god til at samarbejde
  • har lyst til at bidrage til teamet gerne med smil og et godt lune

Vi benytter blandt andet systemerne ØS-Indsigt, SD-Løn, Prokap, TEA, Trio og TARGIT. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til disse systemer. Derudover skal du være fortrolig med Excel.

Om os
Du vil blive en del af et team på i alt 5 økonomikonsulenter og en teamleder, hvor vi hjælper hinanden med opgaverne og sammen får tingene til at lykkes – også når det går rigtigt stærkt.

Vi er et team i udvikling og besidder tilsammen et bredt økonomifagligt kompetencefelt. Vi går professesionelt til opgaveløsningen og er i fuld gang med f.eks. at udbygge økonomiunderstøttelsen til vores ledere på skoler, dagtilbud og på rådgivningsområdet. Vi har som team mange ideer og ambitioner, og brænder for hele tiden at forfine vores arbejdsgange og tiltag.

Stillingen er forankret i Børn og Unge Sekretariatet. Personalemæssigt refererer du til Sekretariatschefen, men teamet vil fagligt blive ledet af teamlederen.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 12. juni kl. 12.00.

Første samtale finder sted den 22. juni. Afhængig af udviklingen af Coronakrisen, kan samtalerne blive afholdt via videomøde, hvis situationen nødvendiggør det.

Tiltrædelsesdato den 1. august 2020.

Løn efter gældende overenskomst.
Stillingen er på 37 timer med arbejdssted på Holstebro Rådhus.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Lotte Lind på tlf. 96 11 51 29.

 

Deadline for ansøgning

12. juni 2020 12:00


Søg stillingen

Medarbejder i Holstebro Kommune

Vi arbejder for, at alle 5.500 ansatte i Holstebro Kommune oplever trivsel og faglig udvikling. Se mere om kommunens værdier, og hvordan det er at være ansat i organisationen på holstebro.dk/arbejdsliv.

Holstebro er en langstrakt kommune med 58.500 indbyggere mellem Vesterhavet og Limfjorden og er Nordvestjyllands kraftcenter for kultur, handel, uddannelse og erhverv.

I Holstebro Kommune har vi Kulturen til forskel. Vi bruger kultur som drivkraft for vækst og udvikling - og til at bygge bro til hinanden. Se mere på flyttilholstebro.dk.

keyboard_arrow_up