Vagtplanlægger til hjemmeplejen

Vagtplanlægger til hjemmeplejen

Social og Sundhed
  • Print
  • Forstør tekst
Har du flair for planlægning, og motiveres du af at få tingene til at gå op i en højere enhed?
Kan du håndtere omstillinger og korte deadlines, og er du god til at se helheder og løsninger i en dynamisk og omskiftelig hverdag?
Og kan du samtidig se dig selv ind i en arbejdsmæssig sammenhæng, hvor professionalisme – samarbejde – nytænkning og ordentlighed er de bærende værdier, så er det måske dig, vi mangler som vores nye vagtplanlægger ved Hjemmeplejen Team Thorsvej.

Hvorfor skal du vælge os?

Du bliver en del af en arbejdsplads i konstant udvikling, hvor vi lægger stor vægt på det gode samarbejde på tværs af fagligheder. Du vil få en central funktion i det daglige arbejde på kontoret, hvor vi har en uformel omgangstone, og hvor du vil få medindflydelse på planlægning af din egen arbejdsdag.

Du vil få et tæt samarbejde med vores administrativt understøttende leder, som i det daglige understøtter og koordinerer samarbejdet mellem vagtplanlægger og ruteplanlæggere således, at vi kontinuerligt har fokus på ressourceforbrug samt sammenhæng mellem opgaver og personalebehov.
Du vil få en alsidig hverdag med stor kontakt til hjemmeplejens medarbejdere, hvor du med din planlægning bidrager at give plejepersonalet de bedst mulige rammer at løse deres kerneopgave ud fra.

Som vores nye kollega er det vigtigt for os, at du får en god og tryg start, som passer til dig og den stilling, du skal varetage - vi sørger derfor for grundig introduktion og oplæring til såvel dine arbejdsopgaver som din nye arbejdsplads.

Ansvars- og arbejdsområder

  • Tjenestetidsplanlægning for hjemmeplejens medarbejdere med øje for overholdelse af regler og overenskomster, herunder håndtering af vikardækning i forbindelse med sygdom og ferier
  • Oprettelse og kontinuerlig justering af grundplaner med henblik på at sikre optimal anvendelse af personaleressourcer i forhold til kompetencer og fremmødebehov
  • Indberetning af præsterede løntimer og afvigelser i EG Optima
  • Sikre at normperioder og hviletider overholdes
  • Godkendelse og korrekt registrering af vagtbytte og ændringer til vagtplanen
  • Kontinuerligt samarbejde og daglig dialog med ruteplanlæggere omkring personalebehov
  • Inddragelse af medarbejderne i forbindelse med vagtplanlægning i den grad, det er muligt for at tilgodese trivslen
  • Administrativ support af medarbejderne
  • Telefonbetjening
  • Dække ind for administrativ kollega ved ferie og fravær, hvilket bl.a. indbefatter administrative opgaver indenfor løn- og personaleforhold, journalisering, oprettelse af nye IT-brugere, bogføring, ajourføring af personalelister, indkøb af kontorartikler samt diverse administrative ad hoc opgaver
  • Deltagelse i administrative møder på tværs af hjemmepleje og plejecentre i kommunen

Hvem er du?

  • Du er ansvarsfuld, imødekommende og samarbejdsorienteret vagtplanlægger, som mestrer konstruktiv dialog og den gode omgangstone, ligesom du er tydelig i din kommunikation.
  • Du evner at skabe en god balance mellem medarbejdernes og arbejdspladsens behov og kan balancere hensynet til den enkelte medarbejder og det store fællesskab.
  • Du ser muligheder fremfor begrænsninger og har et kreativt og løsningsorienteret mindset i forhold til at få kabalen til at gå op.
  • Du har et stort drive og griber gerne nye opgaver – du kan arbejde selvstændig og struktureret, har overblik og er god til at prioritere dine opgaver.
  • Du trives i en dynamisk hverdag, hvor ikke to dage er ens, og du bliver ikke bragt ud af fatning, hvis der sker ændringer i fremmødebehovet med meget kort varsel.
  • Du har kendskab til principperne for vagtplanlægning samt FOA´s overenskomst og arbejdstidsreglerne på det kommunale område.
  • Du er robust og håndterer udfordringer med ro og overblik, ligesom du står sikkert i og omkring uoverensstemmelser og kan tackle eventuel utilfredshed fra medarbejderne i forhold til beslutninger, der er taget i vagtplanlægningen.
  • Du trives med mange forskellige opgaver indenfor administration, og du har flair for IT og meget gerne kendskab til EG-Optima, ØS, Silkeborg Data, Sbsys og Nexus.
  • Du er en god og loyal kollega, som kan samarbejde på tværs og være med til at bevare en god stemning og et godt arbejdsmiljø.

Vi leder efter

En vagtplanlægger med HK-uddannelse eller relevant sundhedsfaglig uddannelse.

Stillingen er på 35 timer pr. uge og ønskes besat den 1. december 2025.

Ansøgningsfrist

26. oktober 2025 kl. 23.59.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 29. oktober 2025. 

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Hvis du er nysgerrig på, om stillingen er noget for dig,

så ring til leder af Hjemmeplejen Team Thorsvej Anne Mette Lund på telefon 96 11 42 00.
Du er også meget velkommen til at kigge forbi og se vores arbejdsplads, hvis du har lyst.

Vi glæder os til, at du bliver vores nye kollega!

Deadline for ansøgning

26. oktober 2025 23:59


Søg stillingen

Medarbejder i Holstebro Kommune

Holstebro Kommune er med mere end 6.200 medarbejdere en af Nordvestjyllands største og mest mangfoldige arbejdspladser.
Som ansat bliver du del af en stærk fælleskultur og vil opleve, at der sjældent er langt fra tanke til handling eller fra menneske til menneske. Sammen får vi det bedste frem i hinanden og bidrager hver dag til at gøre Holstebro Kommune til et bedre sted at bo og leve. Læs mere på flyttilholstebro.dk

 

keyboard_arrow_up