Dit barn tilbydes førskole fra den 1. maj og indtil skolen begynder i august.
Det er vigtigt at opretholde de kompetencer, som børnene har lært i børnehaven i tiden før start i førskolen.
Læringsindholdet i førskolen tager udgangspunkt i de seks kompetenceområder, der gælder for børnehaveklassen. Det er:
- Sprog
- Matematisk opmærksomhed
- Naturfaglige fænomener
- Kreative og musiske udtryksformer
- Krop og bevægelse
- Engagement og fællesskab.
Personalets arbejde med de seks kompetenceområder fra børnehaveklassen skal skabe større sammenhæng mellem børnehave og skole for skolestartere og og koble sig på den pædagogiske læreplan for dagtilbud.
De indholdsmæssige krav til førskolen understøtter, at børnene er klædt bedst muligt på til at starte i skole, og at de oplever sammenhæng samt en tryg overgang mellem dagtilbud og skole.
Derudover understøtter førskolen sammenhæng og en tryg overgang fra dagtilbud til førskole ved fx at arbejde med sange, lege og andre aktiviteter, som børnene genkender fra deres tid i børnehaven. Desuden tages afsæt i viden overleveret om det enkelte barn via Hjernen&Hjertet, når hverdagen i førskolen planlægges.